update uit Canoa 3 - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Maartje Rienks - WaarBenJij.nu update uit Canoa 3 - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Maartje Rienks - WaarBenJij.nu

update uit Canoa 3

Door: Maartje Rienks

Blijf op de hoogte en volg Maartje

13 Juni 2016 | Colombia, Ecuador

Update
Maartje Rienks
16 mei 2016
Lieve allemaal!

Hier ben ik weer!
Ik ga jullie vertellen waar ik de eerste $200 aan donaties heb uitgegeven.
Ik stel aan jullie voor: Marco. Marco is uit Canoa en heeft een klein huisje in het centrum. Hij heeft een vrouw en 2 dochters van 4 en 7, net zo oud als Kayla en Kyara. Hij weet een lening te krijgen bij de bank en bouwt 2 verdiepingen bovenop z'n huisje met kamers voor toeristen. Het gaat goed; hij heeft genoeg inkomsten om zijn gezin te onderhouden en maandelijks zijn lening af te lossen.
Toen kwam de aardbeving. Hij en zijn gezin lukt het op tijd het huis uit te komen, vlak daarna stort alles in. Nu heeft Marco geen huis meer en geen inkomsten meer, maar nog altijd een gezin om te onderhouden en een lening om af te betalen. Hij woont in een tent en heeft absoluut niks meer. Hij vroeg José luis of we hem misschien konden helpen met het kopen van een gasfornuisje en wat pannen. Nu is dat misschien niet het eerste wat je te binnen schiet bij noodhulp, maar voor hun is het een grote stap op de weg naar weer opnieuw beginnen. Nu hoeven ze niet voor iedere maaltijd te wachten tot iemand in de buurt kookt en ze een bord eten aan bied, nu kunnen ze met gedoneerde etenswaren in ieder geval zelf voor hun eten zorgen.
Ik weet dat ik eigenlijk een foto als 'bewijs' had moeten nemen van de arme man en zijn nieuwe gasfornuis, maar ik vind dat zoooo ongemakkelijk om te vragen... Om iets aan iemand op een absoluut dieptepunt van zijn leven te doneren en vervolgens hem in al zijn misère te laten poseren voor een foto... Sorry... Jullie moeten mij maar op mijn woord geloven... Er is in Canoa een meneer met een nieuw gasfornuis die jullie heel erg dankbaar is!
Verder ben ik in gesprek met de scholen van Kyara en Kayla... De school van Kayla geeft nog meubels nodig en de school van Kyara zoekt fondsen om het schoolgeld te betalen voor kinderen wiens ouders dat dit jaar niet op kunnen brengen omdat ze hun inkomsten kwijt zijn. Goede doelen genoeg dus! Alle euro's zijn welkom!

Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Ecuador

Maartje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 189842

Voorgaande reizen:

07 Juni 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: