update uit Canoa 4 - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Maartje Rienks - WaarBenJij.nu update uit Canoa 4 - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Maartje Rienks - WaarBenJij.nu

update uit Canoa 4

Door: Maartje Rienks

Blijf op de hoogte en volg Maartje

13 Juni 2016 | Colombia, Ecuador

Update
Maartje Rienks
19 mei 2016

Zo, inmiddels weet ik helaas ook hoe het voelt als de aarde beweegt. Afgelopen nacht om 3 uur en vanmiddag rond 12 uur waren er heftige naschokken van 6.8, die zelfs in Quito te voelen waren, net als de aardbeving zelf, alweer een maand geleden. Mensen begonnen net weer een beetje te ontspannen... Gingen weer terug naar hun huizen als dat kon. En nu, iedereen weer bang en buiten slapen. Het is een angstig gebeuren; het is alsof je op een klein bootje staat, je voelt de grond golven, je hoort de gebouwen kreunen en je probeert zo snel mogelijk in een open gebied te komen, in stilte smekend dat er ondertussen niks bovenop je valt. Het hotel houd zich gelukkig nog altijd kranig staande.
Het is geestelijk uitputtend... Je weet nooit wanneer het komt, dus je bent de hele tijd angstig, op je hoede, klaar om weg te rennen.
Ik heb de afgelopen dagen besteed aan het inrichten van ons mini-appartement in het hotel... Is nog niet zo makkelijk... De spullen van een gezin van 4 personen uit een groot huis in een kleine ruimte proberen te krijgen... Over downsizen gesproken. We moeten een boel opslaan voorlopig.
Aan de ene kant weet ik dat ik mazzel heb dat ik in ieder geval nog een dak boven m'n hoofd heb, een douche, een keuken... Maar soms zinkt de moed me naar de schoenen... We zijn ons huis kwijt... Ons personeel... Onze inkomsten... Hoe komen we hier in hemelsnaam ooit weer bovenop? Canoa is enkel nog een verzameling puin en tenten... Alleen het strand in nog mooi, maar ik vraag me af of het genoeg is. Wie het weet mag het zeggen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Ecuador

Maartje

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 189825

Voorgaande reizen:

07 Juni 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: